Alla inlägg under november 2011

Av Agnes - 18 november 2011 16:37

Jag är ledsen att det går så dåligt med skrivandet men dels är minnet inte det bästa och dels är det sjukt mycket att göra hela tiden... De senaste veckorna tror jag att jag suttit i skolan mellan 8 och fyra varje dag och sen har man ändå massa plugg utöver det plus alla café-saker men jag ska försöka att inte klaga för mycket!


Jag fick min första 5a nu i veckan =D (Ja, jag är stolt över det). Visst var det kanske inte helt välförtjänt för provet var väldigt lätt men å andra sidan är jag väldigt bra på CAD =P

Klarade även ekonomitentan så nu känns det som att jag börjar jobba mig in i fas igen, bara en dum hållfasthetstenta kvar.


Vi fick reda på vilket projekt vi ska arbeta med i produktionsdesignkursen (den som är dubbelt så stor och pågår fram till påsk). Ett företag i Kalix som tillverkar takplåt behöver hjälp med att ergonomianpassa/automatisera arbetsstationer, undersöka varför en operation är en flaskhals, kontrollera deras lagerhantering och allmänt se över alla flöden. Det som verkar extra kul (förutom att vi kommer få testa att arbeta med det vi utbildar oss till) är att det är ett skarpt projekt och att företaget antagligen kommer att införa det vi kommer fram till. Dessutom vill de vara delaktiga och har lovat att anpassa sin produktion efter våra önskemål så nu börjar det bli på allvar.


Hm, har det hänt något mer som är värt att berätta om...? Fortfarande ingen snö även om det faktiskt är minusgrader idag, börjar kännas smått deprimerande...


Ikväll blir det tjejkväll och sen har jag plockat fram mitt lilla 3000-bitars pussel så ni kan ju gissa vad jag planerar att göra i helgen.

Av Agnes - 6 november 2011 20:45

Kort samanfattning av den gångna veckan:

Ida och Agnes kom och hälsade på i måndags =) Det blev ett väldigt lugnt besök med mycket disneychannel och alldeles för onyttig mat... Tyvärr var jag halvsjuk hela tiden och gick på ipren och halstabletter men det var jättekul att ha dem här! Fick en försenad födelsedagspresent i form av muffins-tillverkar-tillbehör så vi ägnade även en kväll åt att testa dem vilket resulterade i alldeles för goda muffins (alldeles för goda eftersom det var svårt att låta bli dem...) I torsdags kväll åkte de hem igen =/ Tiden går alldels för fort när man har roligt... men det är inte lång tid kvar till jul så vi ses snart igen!


Fredag jobbade jag och Sofia i caféet. Vi fick lite konstiga blickar eftersom vi båda var utklädda men det var ju ändå halloween och vi fick många uppskattande kommentarer också. Kvällen tillbringade jag med att ta ikapp lite vara själv-tid vilket var välbehövligt efter att ha bott 3pers i mitt lilla rum.


Och så igår var det då dags för STUK´s tackfest för alla de som jobbat på LTU 40år. Vi var tre personer från cafélaget som gick med temat svetsare, så vi klädde ut oss till huvudpersonen från flashdance (som faktiskt jobbar delvis som svetsare i filmen). Det blev en ganska kul kväll när vi teamade upp oss med trubadurlaget och tävlade mot de andra lagen i massa konstiga tävlingar. Vi ägde på att äta gurka, tafsa på varandra i en stor hög och att mosa ballonger men vet inte om det räckte för att vinna tävlingen... Idag har jag träningsverk i halsen av alla ställen och misstänker starkt att det är från gårdagens dansande (har man snott temat från en dansfilm måste man ju faktiskt dansa lite även om jag (till skillnad från många andra) avstod från strippdelen). Kvällen anslutades med att brandlarmet startade och alla fick väldigt bråttom att städa upp för att inte STUK skulle förlora alkoholtillståndet innan vi trängde ihop oss i pershänget, kanske inte riktigt tanken med det funkade det också.


Eller så kan ni få pappas version av kvällen: Hm, nu kommer jag inte riktigt ihåg den men det var något i stil med att jag till följd av kraftigt ciderdrickande startade brandlarmet och hamnade i fyllecell. Kanske inte helt faktaenlig men tydligen har någon bra fantasi (och kanske inte så väldigt höga tankar om mig ;P)

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards