Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

I don't wanna regret who I've become

Av Agnes - 23 januari 2012 19:32

Så bra gick det... Ger det ett nytt försök igen och ser om jag kan komma igång med skrivandet igen. Var glada att jag inte har frekvent bloggande som nyårslöfte för då hade det antagligen gått ännu sämre, hittills har jag den lovande statestiken 0% uppfyllda nyårslöften vilket är förklaringen till att jag inte ens tänker försöka hitta på några längre.


Testade mina nya skidor igår =D Det blev bara en kort tur för att teståka och jag hade kramp i fötterna bara av att försöka få på mig pjäxorna (minnesanteckning: att förvara hårda pjäxor åtspända och sen lägga dem kallt är ingen bra idé om man vill ha levande fötter). Vet inte om jag vågar lita helt på skidorna än eftersom de inte var riktigt så pigga på att bromsa som jag var, däremot var de väldigt roliga att köra med och hanterade fart väldigt bra så jag behöver nog bara vänja mig att åka med en lite annan teknik.


Vad har jag mer gjort? Lämnat in en rapport om luftmotorn så nu väntar jag/vi bara på att få tillbaka den så att kursen kan anses avklarad på riktigt. Tyvärr fick vi inte våran motor att fungera men den gick ändå den imponerande sträckan 5meter på tävlingen bara genom handkraft (kan dock tillägga att vinnarna körde mer än 150meter...). I det stora projektet börjar det faktiskt  kännas som vi kommer någonstans så det känns bra. Vi har redan nu lite idéer på saker att kolla närmare på och som bör förbättras så förhoppningsvis ska vi kunna hitta på något. Det är ett lite konstigt företag dock... De får i princip bara beställningar på sommaren, vill inte ha något lager liggande eller använda sig av säsongsarbetare så nu på vinterhalvåret har de inget att göra överhuvudtaget, lite onödigt kanske.


Jag har  upptäckt att jag antagligen inte bör hantera chilifrukter. Skulle laga mat och hacka massa chilifrukter till den, tror ni inte att jag på något sätt lyckades få den i ögonen? Dessutom sved det i flera dagar under mina naglar eftersom den där dumma frukten inte gick att få bort hur mycket jag än tvättade händerna. Om jag någon gång får för mig att uppreda försöket ska jag använda mig av plasthandskar och inte hacka lök i anslutning eftersom det inte gjorde det hela bättre. Tårarna vägrade sluta rinna så jag satte på en sorglig låtlista och snyftade på i takt till musiken samtidigt som jag lagade mat, verkligen en rolig lördagskväll.


För tillfället sitter jag framför datorn med en stor kopp te, dubbla filtar och en massa kläder och fryser ändå vilket oroar mig lite eftersom jag och Sofia åker på skidresa till Borgafjäll på torsdag... Hoppas på att det bara är inbillning/efterkyla från gårdagen för jag tänker inte missa att åka slalom bara på grund av nån dum förkylning! Ska ägna kvällen åt att knarka ännu mera te och gå och lägga mig tidigt. Är ganska trött eftersom jag inte fick så mycket sömn inatt (och nej Sofia, det är inget du ska misstolka) då min granne av någon anledning bestämde sig för att möblera om halv tolv en söndagskväll och sen höll på i ett par timmar, åh vad jag älskar att bo i ett studentområde ibland! Men nu ska jag inte klaga, har bestämt mig för att vara glad den här läsperioden så lika bra att börja någon gång =)

 
 
Ingen bild

Sofia

24 januari 2012 18:26

Hur kunde du tro att jag skulle misstolka något sånt?! (a)

Agnes

25 januari 2012 18:09

Kanske för att jag känner dig? ;P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Skapa flashcards