Alla inlägg under februari 2010

Av Agnes - 13 februari 2010 12:43

Igår på mattelektionen upptäckte jag att jag var helt ensam med läraren, lite lätt pinsamt. Alla andra går på en annan föreläsare och tydligen krockade det med våran lektion eftersom ingen annan var där... Jag som föredrar att sitta och jobba själv och försöka lösa problemen fick mycket mer hjälp än jag ville ha men jag kunde ju inte direkt säga att jag inte ville ha nån hjälp. Fast jag ska nog inte klaga.. Han hjälpte mig att förstå saker som jag inte förstått tidigare och dessutom fick jag jättemycket hjälp med hur man ska tänka när man löser lite svårare uppgifter. Det betyder däremot inte att jag tänker göra om det, nästa gång lektionen krockar med en föreläsning stannar jag nog hemma ;P


Annars var det rätt lugnt igår eftersom alla föreläsningar blev inställda på grund av sjukdommar och vi inte kunde jobba med vårt projekt. istället passade vi på att göra något vi pratat om i flera veckor nu, bara vara ute i snön. När jag kom hem igen efter ett par timmar hade jag snö precis överallt och det tog lång tid innan jag hade tinat upp men det var det värt! Ibland måste man få vara riktigt barnsligt och det kan man lugnt säga att vi passade på att vara.


Nu börjar det vara dags att göra sig i ordning för festen eftersom jag misstänker att det kommer ta en stund... Ni kan nog räkna med att få sen en väldigt snygg bild av resultatet sen ;P

Av Agnes - 11 februari 2010 09:10

Jag har funderat lite...


Tror ni att det skulle gå att blåsa upp ballonger med en elektrisk luftmadrasspump? Eller kanske en cykelpump?

Fast det värsta är egentligen att knyta alla... Gummisnoddar? Tejp?


Jag inser att jag nog börjar låta lite desperat så kanske bäst att sluta ;P

Av Agnes - 10 februari 2010 20:22

Idag har ja spenderat stora delar av dagen med att kolla på en film med tant blå, tant grön och tant gredelin vilket kanske inte låter så farligt men jag lovar att det var långt ifrån kul! Det ingår i vårt projekt att ändra en befintlig arbetsplats för att öka effektivitet och arbetsförhållanden och det innebär att vi ska kolla på en drygt 20 år gammal videofilm, den är alltså äldre än mig! Fördelen är att det inte är svårt att förbättra arbetsplatsen, nackdelen att det är grymt tråkigt... Det här ska jag i alla fall ägna den här och nästa vecka åt innan det är dags för nästa projekt.


Just nu är det alltså rätt mycket att hinna med eftersom jag samtidigt läser matte och även ska försöka förstå den förra mattekursen dessutom är det fullt upp med sista minuten planer inför r-pheasten. På något sätt har jag lyckast bli ansvarig för att fixa ballonger vilket väcker dåliga minnen. Kommer ni ihåg för några månader sen när jag fick blåsa upp jag vet inte hur många vattenballonger? Inget jag känner för att göra om direkt...


Av Agnes - 7 februari 2010 16:55

Den här helgen har det varit otroligt fint väder så jag har spenderat ganska mycket tid utomhus. Det började i fredags med en promenad på lite drygt en mil under eftermiddagen fast då var det rätt mörk och tråkigt eftersom jag gick själv. Igår passade jag och Irmeli på att åka in till stan för att köpa lite saker till R-phesten nästa helg och eftersom vi precis missade bussen passade vi på att gå hem istället. På vägen fick vi syn på den uppskottade isbanan så då var dagens aktivitet bestämt, skridskoåknning.


Isen var lite läskig att åka på eftersom det rätt som det var kunda vara stora sprickor som inte syntes där skridskorna fastnade. Dessutom skulle jag försöka åka långfärd vilket jag inte verkar vara så bra på... Antingen gör jag något väldigt fel när jag åker eller så är inte mina pjäxor gjorda för skridskoåkning för jag får alltid jätteont i fötterna efter bara någon kilometer! Vi hann i alla fall åka någon timme innan vi gav upp och då hade vi självklart missat bussen igen så det blev ytterligare en promenad hem från stan.


Nu är jag rätt trött och har skavsår men det känns som att det är lite tidigt att gå och lägga sig redan klockan fem så får nog vänta några timmar... ;P

Av Agnes - 2 februari 2010 17:47

Nu har jag varit dålig på att skriva igen, känns som att jag börjar varje inlägg så..


Helgen var väldigt lugn och jag gjorde i princip ingenting, var ute och gick, jobbade ikapp lite i matten och läste en av Jodi Picoults senaste böcker, Handle with care. Den är inte alls som hennes tidigare böcker utan allt är skrivet i dåtid och du-form men riktigt bra ändå.


Igår skulle jag egentligen varit ledig enligt schemat men det är ett ord som mer eller mindre inte existerar verkar det som... Vi hade fått en mindre gruppuppgift som vi tänkte jobba nån timme med, den timmen blev fyra och vi hann ändå inte klart! Det kändes dessutom som en helt meningslös uppgift men det kan bero på att jag var lite sur just då.. ;P


När det gäller vädret har det snöat konstant i närmamre en vecka nu förutom igår då solen faktiskt var framme! Det börjar bli rätt mycket snö nu men enligt mina rapporter har ni ungefär lika mycket där hemma så jag börjar fundera på varför jag flyttade upp hit egentligen.. =P


Imorgon är det dags för en utav de största skidresorna som anordnas här, gissa om jag är avundsjuk på att jag inte ska med! Alla håller på att prata om slalom och snowboard, jag tror helt ärligt att jag kommer drabbas av abstinens snart. Jag tror däremot att jag lyckats övertala Irmeli och Amanda att hänga med på kvällsåkning under vinterfestivalen och det är bara lite drygt 2 veckor kvar så jag kanske klarar mig. Dessutom har vi pratat om riksgränsen i april och eventuellt någon kortare dagsutflyckt men det är så lång tid kvar...


Oj, nu blev det mycket klagande i det här inlägget vilket inte riktigt var meningen men jag ska försöka bättra mig till nästa gång (vilket jag naturligtvis inte kommer göra)

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards