Alla inlägg under september 2020

Av Agnes - 23 september 2020 16:51

Då va andra mineralogiduggan skriven, det va alldeles för många stenar att hålla koll på och kunskapsfrågor UTÖVER DET! (Tycker dom har för höga krav) men jag gjorde mitt bästa så det är bara att hoppas på att det räcker. Och just nu sitter jag och tröstar mig med kaffe och dammsugare så mår ändå helt okej. Slänger med en bild på min nästan färdiga ovve, det saknas bara ett av ryggmärkena sen är den färdigsydd för tillfället. Visst blev ryggmärket bra? (Det är jag och Alex som fixat det)

Av Agnes - 16 september 2020 20:55

Nu har folk börjat tjata om att jag inte bloggat så då är det väll dags för en liten uppdatering. Plugget har dragit igång och redan efter två dagar kändes det som att jag låg efter, dvs allt är tillbaka till det normala. Den här läsperioden läser jag matte och mineralogi. Matten är... matte, finns inte så mycket att säga om det. Men mineralogin, den är rolig! Fast just nu är jag inte superglad för idag satt jag utan paus mellan 13-16 och försökte bestämma vilket mineral som var vilket. Vi kan bara säga att det inte gick så bra... (fast vi hade en lapp med alla mineral och olika sätt att identifiera dem.) Och om en vecka måste jag kunna skillja de olika mineralen åt utan fusklapp för då är det dugga, jättekul...


Utöver plugget är det inte så mycket som händer. Lägenheten har fått lite fler möbler och nu kan man faktiskt vara i vårt extrarum!

     

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards