Direktlänk till inlägg 19 april 2013

Översvämning!

Av Agnes - 19 april 2013 14:57

Var uppe ens sväng på stan förrut - tydligen har hela Fyrisån svämmat över! När jag skulle korsa ån möttes jag av en stor lastbil som lassade grus för att förhindra att vattnet åkte upp på vägarna, de hade också lagt ut sandsäckar som skydd. 

 

Som ni ser brukar det vara en bred brygga längs vattnet men den ligger numera under vattnet! Får se hur detta blir inför valborg då det är den årliga forsrännningen.... Börjar förresten tagga till inför valborg (som är sjukt stort här i Uppsala!) - hela nästa vecka kommer det att hållas en forsränningsfestival på skolområdet, med öltält, lekar och alla möjliga aktiviteter - ska bli riktigt skoj!


Dock måste jag hinna med att plugga mycket nästa vecka också - ska lämna in grejer i alla tre kurser jag läser under torsdag och fredag - så det är bara att kämpa på! Vi håller bland annat på med ett programmeringsprojekt (!!), vilket faktiskt är ganska roligt (när det funkar) och gårmycket bättre än förväntat, även om det fortfarande är svårt som skrutt!


Nu ska jag dra iväg och träna om en stund - idag blir det lite cirkelfys! Kom fram till att jag har tränat varje dag sedan i lördags (gym, skivstångsintervall, fäktning, cirkelfys, spinnning, fäktning, cirkelfys) - tror inte det är bra för mig (jag tappar mina byxor!!!!). Efter det här passet ska jag alla fall vila några dagar - åker hem imorgon för en snabbvisit hemma + tandläkarbesök på måndag!


Tjaaaaa 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards