Direktlänk till inlägg 26 september 2014

Födelsedag

Av Agnes - 26 september 2014 21:21

Eftersom Ida så snällt dumpande bloggandet om min födelseag på mig är det väl lika bra att jag får det gjort.


Man kan lugnt säga att jag fick en lätt chock nä jag öppnade dörren i Tisdags, egentligen redan när det knackade på dörren. Ida ringde runt 9-tiden för att saga grattis och påstod att hon var ute och tog en promenad med några kompisar som sen började sjunga för mig. Skumt i sig men ännu skummare att jag kunde höra sången utifrån min korridor, inte för att jag tänkte så mycket mer på det, något konstigt eko eller liknande. Ordentlig chock att öppna dörren och se Ida utanför, tillsammans med Irmeli, Sofia, Veronika och en tårta. Blev en lite annorlunda frukost med tårta och något bubbligt som Ida hade med sig. Tänker inte lägga ut tårtbild eftersom någon "råkat" skriva fel siffra, jag vägrar fylla 25 ett år för tidigt =P

 


Dagen fortsatte med gemensam lunch i skolan, kort hundpromenad med Veronika och sen lite lugn tid innan jag, Ida och Sofia åkte in till stan. Ida köpte med sig en väldigt fin kjol som vi säkert kommer få se lite senare här på bloggen, jag nöjer mig i alla fall inte med en bild på kläderna men utan Ida. Sen vidare till bishop för middag och lite öl, tror Ida var mest extrem och testade nån bananbröd-öl, inte helt i min smak. Sen var det dags att gå vidare mot min födelsedagspresent: konsertbiljett till Edguys spelning i Luleå. Jag hade aldrig kunnat gissa att de skulle vara så bra, tysk powermetal är inte riktigt vad jag lyssnar på längre, men jag hade fel. Trots att en stor del av publiken hade sittplatser lyckades både förband och huvudakt få med sig publiken och det bästa av allt, bägge banden såg verkligen ut att njuta av att stå på scen och få köra sina låtar. De är inte direkt snygga och musiken är inte direkt djup men det kommer alltid vara ett riktigt bra konsertminne.

   


Jag och Ida avslutade kvällen med att testa en annan födelsedagspresent och mosa i oss massa chips/dipp/grönsaker. Vi följde noga de medföljande instruktionerna om att alltid ha plåster i närheten. På onsdagen fick vi inte mycket gjort, sovmorgon, lite seriemys, en promenad och sen var det dags för Ida att åka tillbaka mot Uppsala. Jag tror faktiskt att hon var ganska glad att få lämna det kalla Luleå för den här gången(lätt frusen Ida på sista bilden), dessutom kommer hon och Agnes tillbaka om bara en vecka, längtar =D

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards