Direktlänk till inlägg 16 september 2020

Matte och mineral

Av Agnes - 16 september 2020 20:55

Nu har folk börjat tjata om att jag inte bloggat så då är det väll dags för en liten uppdatering. Plugget har dragit igång och redan efter två dagar kändes det som att jag låg efter, dvs allt är tillbaka till det normala. Den här läsperioden läser jag matte och mineralogi. Matten är... matte, finns inte så mycket att säga om det. Men mineralogin, den är rolig! Fast just nu är jag inte superglad för idag satt jag utan paus mellan 13-16 och försökte bestämma vilket mineral som var vilket. Vi kan bara säga att det inte gick så bra... (fast vi hade en lapp med alla mineral och olika sätt att identifiera dem.) Och om en vecka måste jag kunna skillja de olika mineralen åt utan fusklapp för då är det dugga, jättekul...


Utöver plugget är det inte så mycket som händer. Lägenheten har fått lite fler möbler och nu kan man faktiskt vara i vårt extrarum!

     

 
 
Ingen bild

Moa

16 september 2020 21:48

Vardagsrummet börjar se mysigt ut =)
Och duggan kommer gå bra! Om du lyckades se skillnad på stenar klarar du mineraler, det är väl typ samma sak

 
Ingen bild

mormor

17 september 2020 18:30

Vi har tänkt på er. Hur går det att vara sambos? Leker livet eller har det blivit besvärligt att ligga skavfötters.Hoppas allt är bra och att ni trivs tillsammans. Vi konstaterade ju att ni är som gjorda för varann inte bara för att era händer passar så bra ihop. Kramar

Agnes

19 september 2020 09:24

Det går väldigt bra att vara sambos faktiskt, vi delar upp sysslor och så så det funkar bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agnes - 24 juni 2022 07:58

Vi kör en liten sammanfattning av våren med lite bilduppdateringar! Och vi börjar med påsk. Vi var ett litet gäng som stannade i Luleå under påsken och självklart var vi tvungna att ha tårta. Jag och Alex fixade pynt, av någon anledning var folk lite...

Av Agnes - 12 april 2022 20:14


Kände att det var dags för ett inlägg igen. Veckorna rullar på och jag har redan hunnit ha två veckors praktik. Jag ska vara 8 veckor på Lumire. Än så länge är det mycket information men väldigt intressant. Jag har ju precis läst VA-kurs och nu kan m...

Av Agnes - 24 januari 2022 09:51


Han vet att han egentligen inte får vara på bordet men ibland har jag inte hjärta att slänga ner honom... Och heller att ha sover där än att han ligger och biter mina tår när jag ska plugga! ...

Av Agnes - 22 januari 2022 22:31

Då är man ett år äldre!! Alex väckte mig halvt kl 00.01 för att spela Taylor Swift "22" så att jag skulle bli påmind om hur gammal jag blir. Resten av dagen har varit väldigt lugn, har myst och öppnat paket. Och självklart bakat! Jag va ju tvungen at...

Av Agnes - 22 november 2021 21:37


Efter en lång resa har han äntligen kommit hem till Luleå, lilla chip. (Döpt efter tekoppen i "skönheten och odjuret") Han är ganska klumpig och han en spännande vana att skrika när han går på lådan men han är söt så det kompenseras för allt jobbigt ...

Presentation

Författare

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards